SEO strategija: Kako napraviti SEO plan

Zašto je važno kvalitetno planiranje SEO aktivnosti? Koje su najvažnije stavke SEO plana i kako napraviti kvalitetan plan za uspješne rezultate? Kako istražiti konkurenciju i ključne riječi te zašto je važno planirati backlinkove i sadržaj?

Već dugi niz godina, SEO je jedna od najpopularnijih marketinških metoda koja se koristi za privlačenje novih posjetitelja weba putem web pretraživača. Dobro razvijene SEO metode se koriste za poboljšanje nivoa kvaliteta web stranice kako bi je Google (i drugi pretraživači) mogli što bolje rangirati u rezultatima pretrage.

Prije nego što počnete da postižete SEO rezultate, morate imati barem grubi plan kojeg ćete se pridržavati u kasnijim fazama. Naravno, uvijek možete prilagoditi svoj plan novonastaloj situaciji, ali nikada ne počnite bez plana. Evo nekoliko savjeta o tome kako pripremiti visokokvalitetan SEO plan:

seo

Istražite ključne riječi i fraze koje će vas dovesti do vrha pretraživača

SEO marketing je usmjeren na Google tražilicu (i druge web tražilice). Stoga je glavni cilj dobiti što više rang-lista broj jedan na Google pretraživaču. Koliko god ovaj zadatak izgledao jednostavan, nije uopće – pogotovo kada imate jaku konkurenciju na web pretraživačima.

Istraživanje ključnih riječi i ključnih faza je prvi korak u razvoju SEO plana. Na primjer, ključna riječ je “riba”, a ključna riječ je “morska riba” ili “svježa morska riba”. Ako je vaš posao ili web stranica specijalizirana za plodove mora – ovo su potencijalne ključne riječi za koje biste željeli da se dobro rangirate na Google-u. Na raspolaganju vam je nekoliko alata prilikom planiranja i istraživanja ključnih riječi.

Jedan od najpopularnijih alata za analizu primarnih ključnih riječi je Google Keyword Planner. Unošenjem ključne riječi ili fraze, alat će vam pokazati koliko se često ta riječ/fraza pretražuje na Google pretraživaču. Vaš cilj u istraživanju ključnih riječi je pronaći što više riječi ili fraza uz visoke mjesečne pretrage.

Ove vrste pretraživanja su vrlo popularne i privući će mnogo prometa na vašu web stranicu. Naravno, ako je konkurencija za vašu glavnu ključnu riječ/frazu vrlo velika, onda se možete okrenuti ciljanju manje popularnih ključnih fraza.

Istražite svoju konkurenciju i kreirajte najbolju listu ključnih riječi

Nakon što napravite listu najtraženijih ključnih riječi i fraza, vrijeme je da detaljno analizirate šta rade vaši konkurenti. Konkretno, važno je saznati za koje se ranije pronađene riječi i pojmove “takmiče” vaši konkurenti i kako to rade. Na primjer, ključna riječ riba mora imati mnogo mjesečnih pretraga, ali u isto vrijeme postoji velika konkurencija za taj pojam.

Analiza konkurencije može pomoći vašoj kompaniji (ili SEO agenciji) da otkrije mogućnosti za vašu strategiju, kao i slabosti u pristupu vaše konkurencije.

Prije nego što vaš tim počne ocjenjivati vaše konkurente, bitno je razumjeti da vaši online konkurenti nisu uvijek vaši direktni konkurenti. Ovisno o vašoj strategiji ključnih riječi, možete se takmičiti s blogovima u industriji ili kompanijama u drugom sektoru vaše industrije.

Na primjer, ako kompanija za obuću želi kreirati post na blogu o najboljim patikama za trčanje na stazi, može napisati post koji cilja na pretragu, “najbolje cipele za trčanje” i otkriti da je nekoliko blogova na vrhu rezultata pretraživanja u odnosu na obuću proizvođači.

Kada analizirate svoje konkurente, želite da odgovorite na sledeća pitanja:

  • Za koje pretrage ili ključne riječi rangiraju?
  • Na koje se vrste pretraživanja, poput transakcijskih ili informativnih, fokusiraju?
  • Da li slijede najbolje SEO prakse?
  • Koje karakteristike stranice ili stranice poboljšavaju upotrebljivost njihove web stranice i sadržaja?
  • Kako promovišu svoj sadržaj, na primjer putem društvenih medija, svojoj publici?
  • Imaju li jak profil povratnih veza, sa pouzdanim stranicama koje se povezuju na njih?
  • Šta korisnici na mreži kažu o kompaniji, na primjer na društvenim mrežama ili stranicama za recenzije?
  • Kakva je njihova SEO strategija u poređenju sa vašom?

Ovo je mnogo pitanja na koja treba odgovoriti, i ona zahtijevaju malo kopanja i istražizvanja. Kada otkrijete gdje se konkurent ističe ili pada, možete to ugraditi u svoj plan SEO strategije.

Na primjer, analiza konkurencije može pomoći vašoj kompaniji da otkrije jaz u sadržaju. Ili, možete otkriti uredan web dizajn koji značajno poboljšava upotrebljivost vaše stranice. Možda ćete čak dobiti svježe ideje za svoju strategiju gledajući druge web stranice i strategije SEO sadržaja. Opet, za najbolje rezultate sa razvojem SEO strategije, želite da sastavite ovo istraživanje na jednu pristupačnu lokaciju. Možete koristiti Google Sheets za pohranu svojih podataka, kao i alate kao što su Ahrefs, Screaming Frog i SEO Checker za procjenu konkurenata.

Sve riblje prodavnice žele da budu broj jedan za reč “riba” u Google-ovom pretraživaču. Stoga je ponekad najbolje izbjegavati ove vrste prednosti – posebno ako, analizom konkurencije, ustanovite da su vaši konkurenti vrlo uporni u pozicioniranju ovih prednosti. Možete lako procijeniti važnost ključne riječi ili pojma za vaše konkurente prema nekoliko glavnih parametara.

Dodatnom analizom možete ustanoviti neke druge važne stvari koje će vam dati dojam isplati li se “boriti” za neku ključnu riječ. Primjerice, ako su tekstovi o pojedinom pojmu (npr. riba) dugi, ako učestalo sadrže ključnu riječ/frazu u tekstu, ako je ključna riječ/fraza u alt tagovima fotografija, itd. Sve to ukazuje da je konkurencija za tu ključnu riječ žestoka, pogotovo ako ima puno rezultata na Google-u. Vaš je cilj pobijediti konkurenciju na nekoliko jakih ključnih riječi/fraza i na što više manje traženih ključnih riječi/fraza. Probijanje na jakim ključnim riječima i frazama će ići sporo, no strpljenje i upornost su ključevi SEO uspjeha.

Pripremite plan sadržaja i postavite temelje za SEO uspjeh

Plan objavljivanja sadržaja je vjerovatno najvažniji dio SEO plana. Međutim, kada planirate učestalost i kvalitet sadržaja koji ćete objavljivati ​​na svojoj web stranici – već ste postavili čvrste temelje za budući uspjeh. Nažalost, bez plana za kvalitetno objavljivanje sadržaja – vaše nade za dobar post će brzo nestati jer nećete objavljivati ​​redovno.

Ako ste u prvom koraku istražili najbolje i najtraženije ključne riječi i fraze, u drugom koraku eliminirate one od svojih žestokih konkurenata, a u trećem shvatite koliko vam je sadržaja potrebno da biste postigli željeni uspjeh – sada je vrijeme za izradu konkretnog plana sadržaja. Imate ključne riječi i fraze, imate količinu sadržaja koja vam je potrebna za sljedeći mjesec ili godinu – sada to trebate oblikovati u konkretan plan. Prilikom kreiranja plana sadržaja, obavezno kreirajte relevantan sadržaj koji se može povezati jedan s drugim u svakom novom članku.

backlinkovi, externi linkovi, interne veze

Optimizacija internih linkova

Povratne veze nisu samo eksterne veze već i interne veze. Možete pogledati stranicu Wikipedije, interni linkovi su vrlo dobri.
Preporučljivo je koristiti dodatke za postizanje automatskih internih linkova na početnoj stranici i stranicama kolona web stranice (ovo radi blog Ultimativni vodič za SEO) Da dodate interne veze iz drugih članaka u članak, možete ih dodati ručno.
Povećajte autoritet web stranice.
Redovnim dodavanjem eksternih linkova na web stranicu svaki dan, autoritet web stranice će se sigurno povećati. Predviđeno je da morate otići na web stranicu koja nije prethodno dostavila eksterni link da biste poslali vanjski link.

Plan objavljivanja sadržaja je vjerovatno najvažniji dio SEO plana. Naime, kada planirate učestalost i kvalitet sadržaja koje ćete objavljivati na web stranici – već imate dobru osnovu za budući uspjeh. Nažalost, bez kvalitetnog plana objavljivanja sadržaja – vaše nade u dobre pozicije će vrlo brzo nestati jer nećete redovno objavljivati.

Interne i eksterne veze – backlinkovi

Svaki put kada pišete novi post, razmislite o svim objavljenim blog postovima koji su relevantni za ono što trenutno pišete. Gdje god ima smisla, dodajte te linkove što je prirodnije moguće, koristite sidreni tekst koji se odnosi na vašu ključnu riječ za stariju objavu na koju povezujete. Na taj način dajete korisniku priliku da pogleda neke od vaših starih članaka za koje bi mogao biti zainteresiran.

S druge strane, kreirajte i linkove ka drugim stranicama tako što ćete svoje korisnike poslati gdje mogu pročitati više o temi koju ste spomenuli. Ovo otvara mogućnost međusobnog povezivanja i dodatnog saobraćaja. Da bi Google vidio vašu web stranicu kao pouzdanu i vjerodostojnu, druge web stranice moraju imati veze s vašim.

Ako želite da saznate više o backlinkovima, pročitajte ovaj članak.

Za više o SEO optimizaciji posjetite članak “Kako biti prvi na Google – SEO optimizacija“, ovo je ultimativni vodič gdje ćete pronaći gotovo sve vezano za SEO.