5 SEO koraka, za novu web stranicu

Nema sumnje da je uvođenje web stranice uživo i u indeks pretraživanja zastrašujući zadatak. A što ako ne znate savjete i trikove za optimizaciju pretraživača (SEO) koji će vašu stranicu dovesti do vrha? Nerazumijevanje najboljih SEO praksi može ostaviti vašu web stranicu u mraku, što znači da niko neće znati da uopće postojite. Nema klikova, nema posjetitelja, nema prodaje.

Realnost je – SEO nije raketna nauka. Naravno, za savladavanje suptilnih nijansi potrebno je vrijeme i trud, ali istina je da ne morate provoditi godine učeći osnove da biste pravilno optimizirali svoju web stranicu, posebno ako koristite pravi alat.

Dakle, ako tek počinjete s kreiranjem nove web stranice, ovaj post pruža osnovne smjernice za početak solidnog SEO-a i pokazuje vam gdje možete dobiti pomoć koja vam je potrebna za implementaciju svega što treba učiniti.

Šta tražilice traže?

Pretraživači kao što su Google, Yahoo i Bing žele usmjeriti korisnike na web stranice i sadržaje koji su relevantni za ono što traže. Ali kako se utvrđuje relevantnost?

Postoje četiri glavna elementa na koje pretraživači gledaju kada određuju koja je stranica relevantnija i koja bi se trebala pojaviti više na stranicama s rezultatima tražilice (SERP):

  • Sadržaj: Da li je sadržaj relevantan za ono što korisnik traži?
  • Performanse: Da li se stranica brzo učitava i radi li ispravno?
  • Autoritet: Da li je sadržaj dovoljno koristan za povezivanje ili da li druge autoritativne stranice koriste tu web stranicu kao referencu ili citiraju informacije koje su dostupne?
  • Korisničko iskustvo: Kako stranica izgleda i kako se ponaša? Je li lako navigirati? Da li izgleda sigurno? Ima li visoku stopu posjete?

Ovo su najvažniji elementi na koje se morate fokusirati prilikom optimizacije vaše web stranice. Evo vitalnih SEO koraka koje morate slijediti kako biste bili sigurni da vaša stranica ima ono što tražilice traže.

Korak 1: Odaberite odličan naziv domene

Odaberite najbolji mogući naziv domene za svoju web stranicu. Kada birate ovaj važan komad digitalne nekretnine, razmislite o:

Pravopis: Ako se naziv vaše kompanije lako može pogrešno napisati, onda se lako može i promašiti. Dok će mnogi ljudi tražiti na mreži i vjerovatno vas pronaći ako je vaš SEO ispravan, mnogi drugi će saznati o vama usmenom predajom, tako da ako vaše ime domene zvuči previše kao nešto drugo, mogli biste im na kraju nedostajati. Zato se pobrinite da ime vaše domene bude kratko, da se lako piše i lako pamti.

Ključne riječi: Imati ključne riječi za koje pokušavate da se rangirate u svojoj domeni nije toliko važno kao što je nekada bilo. U septembru 2012. godine, Google je objavio ažuriranje domene za točno podudaranje (EMD) kako bi spriječio da se te web-lokacije lošeg kvaliteta keyword-keyword-keyword.com dobro rangiraju jednostavno zato što su glavne ključne riječi imale u nazivima svojih domena. Dakle, iako ne može škoditi registracija domene s ključnom riječi u njoj, ne treba se opterećivati time.

Korak 2: Istražite prave ključne riječi

Prije nego što počnete da dodajete sadržaj na svoju novu web lokaciju, morate napraviti odgovarajuće istraživanje ključnih riječi kako biste saznali koje riječi vaša publika koristi kada traži vaše proizvode ili usluge. Prije nego što počnete s istraživanjem ključnih riječi, zapitajte se:

  • O čemu je vaša stranica? Radi li se o proizvodu ili usluzi koju prodajete, poput bojlera ili popravka puknuća cijevi? Ili koristan vodič o tome kako popraviti jedinicu za odlaganje smeća. Kada znate koja će biti glavna tema i koje informacije ćete uključiti, lakše ćete odrediti tip ključnih riječi koje trebate ciljati na toj stranici.
  • Koja je glavna namjera stranice? Koji su vaši glavni ciljevi za ovu stranicu? Da li je to za prodaju proizvoda ili usluge ili za pružanje više informacija koje mogu pomoći posjetiteljima da donesu obrazovanu odluku? Ako shvatite glavnu namjeru stranice, moći ćete se fokusirati na relevantnije ključne riječi, a ne na generičke.

Sada, uzmimo jednostavan primjer da vam pokažemo kako možete izvršiti istraživanje ključnih riječi.

Recimo da prodajete usluge popravke bojlera. Koristite ovo kao početnu tačku svog istraživanja. Dakle, dodajte „popravku bojlera“ raznim alatima za istraživanje ključnih riječi da biste dobili više prijedloga o tome koje varijacije riječi i fraza ljudi koriste za traženje ovih usluga.

Alat koji će vam pomoći da istražite ključne riječi odnosno keywords možete pogledati ovdje.

Korak 3: Kreirajte svoj sadržaj

Visokokvalitetni sadržaj je kamen temeljac vaše interakcije s kupcima i načina na koji stranice postižu vrhunske rang liste. Pod sadržajem mislimo na sve što objavite na svojoj web stranici što obrazuje, privlači i oduševljava kupce, kao što su:

  • Sadržaj web stranice
  • Blog postovi
  • E-knjige, bijele knjige i izvještaji
  • Brošure, listovi sa savjetima i često postavljana pitanja (FAQ)
  • Prodajne stranice
  • Videos
  • Slike, infografike i još mnogo toga

Sada kada imate bolju ideju o tome šta korisnici traže da bi pronašli stranicu poput vaše, morate početi pisati svoj sadržaj i optimizirati ga. Pretraživači će indeksirati vašu web stranicu i pokušati otkriti o čemu se radi, a zatim odlučiti po kojim upitima bi svaka od vaših web stranica trebala biti rangirana.

Pobrinite se da prvo pišete za svoje posjetitelje, a zatim za tražilice. Vaš sadržaj mora biti svjež i primamljiv, inače nećete imati šanse da posjetitelje pretvorite u kupce. Nikada nemojte žrtvovati korisnost i uvjerljivost svog sadržaja radi sadržaja prilagođenog SEO-u.

Kada pišete svoj sadržaj i za korisnike i za pretraživače, obratite posebnu pažnju na:

Naslovi: Napišite privlačne naslove koji privlače pažnju vaših posjetitelja.

Ključne riječi: Više se fokusirajte na dodavanje relevantnih i korisnih informacija koje će dovesti ljude na vašu web lokaciju. Također, kombinirajte relevantne ključne riječi i fokusirajte se na dodavanje različitih oblika ključnih riječi umjesto na dodavanje što više ključnih riječi.

Teme: Svaka stranica treba da se fokusira na jedinstvenu temu. U isto vrijeme, pazite da ne optimizirate više od jedne stranice za isti proizvod ili namjeru jer to ne samo da izaziva zabunu, već ćete imati dvije stranice koje se nadmeću za iste ključne riječi. Ne želite da budete sami sebi konkurent, zar ne?

Kvaliteta: Vaš sadržaj mora biti jedinstven i razumljiv. Razlog zašto ljudi dolaze na vašu web lokaciju je taj što traže informacije, rješenje problema, pa se pobrinite da im to možete pružiti kako ne bi otišli negdje drugdje. Saznajte šta Google vidi kao sadržaj visokog kvaliteta i načine da ga kreirate na svojoj web lokaciji.

Dužina: Preporučujemo da imate više od 500 riječi na stranici. Ali ideja je sljedeća: vaš sadržaj bi trebao biti dovoljno dugačak da odgovori na pitanja posjetitelja o vašem proizvodu ili usluzi.

Korak 4: Optimizirajte svoj kod

Iako je pisanje sadržaja za ljude vrlo važno, morate obratiti pažnju na to kako optimizirate kod svoje web stranice kako bi tražilice također mogle čitati vaš sadržaj.

Pogledajmo kako možete pravilno optimizirati kod svoje web-lokacije i pomoći vašoj web-lokaciji da se bolje rangira u tražilicama:

URL struktura prilagođena SEO

URL-ovi su još jedan važan element, ali se često zanemaruje. Ako vaši URL-ovi imaju brbljive brojeve i interpunkcijske znakove, onda će, baš kao i korisnici, tražilice teško razumjeti o čemu se radi na toj stranici.

Evo nekoliko stvari koje treba imati na umu ako želite postići strukturu URL-a web stranice prilagođenu SEO-u:

Objedinite svoju www i verziju domena bez www. Ako unesete www.example.co.ba u svoj pretraživač, a zatim upišete samo example.co.ba, a verzija koja nije www.example.co.ba ne preusmjerava na www.example.co.ba, to znači da pretraživači vide dvije različite stranice što se smatra dupliranim sadržajem. 

Ovo nije efikasno za vaše ukupne SEO napore jer će razvodniti vaše ulazne veze, jer će eksterne stranice povezivati ​​na www.example.co.ba i example.co.ba. Dakle, ono što treba da uradite je da postavite svoju preferiranu domenu, sa ili bez www, i implementirate 301 preusmjeravanje za sve ostale verzije vašeg URL-a koje će preusmjeriti posjetitelje na vaš željeni domen. 

Nije važno koju verziju URL-a odaberete sve dok ste u skladu s njom. Evo kako napraviti 301 preusmjeravanje na bilo kojoj platformi.

Izbjegavajte dinamičke URL-ove: Dinamički URL-ovi su ružni i ne govore ništa o tome šta se nalazi na vašoj stranici. Dakle, umjesto www.example.co.ba/?p=3355474 možda biste željeli koristiti statične URL-ove kao što je www.example.co.ba/naziv-clanka. Opisni URL-ovi omogućavaju posjetiteljima da shvate o čemu se radi na stranici samo gledanjem veze.

Koristite kanonske oznake: Ove oznake govore botovima pretraživača koji su dijelovi sadržaja originalni, a koji duplikati. Na ovaj način bot će preći preko duplikata i samo indeksirati i dati zasluge za vezu primarnom komadu. Da biste naveli kanonski URL, morate dodati oznaku rel=”canonical” u svoj URL. Saznajte kako dodati kanonske oznake.

Kreirajte XML sitemap: Sitemapovi su poput mape puta za pretraživače. Uključuju svaku stranicu na vašem sajtu, pazeći da botovi pretraživača ništa ne propuste. Možete koristiti alate kao što je XML Sitemap Creator da automatski kreirate kartu za vas. Nakon što je vaša XML mapa web mjesta kreirana, trebali biste je poslati na Google Search Console i Bing Webmaster Tools kako bi pretraživači mogli lakše indeksirati vašu web stranicu.

Oznaka naslova <title>

Svaka od vaših web stranica mora imati jedinstvenu oznaku naslova koja opisuje o čemu se radi. Obratite pažnju na oznaku naslova jer to ljudi vide u rezultatima tražilice kada pretražuju vaše proizvode ili usluge. 

Osim toga, oznaka naslova se također pojavljuje u objavama koje se dijele na stranicama društvenih medija kao što je Facebook, na primjer. Dakle, ne samo da trebate uključiti svoju glavnu ključnu riječ u naslov, već morate i učiniti da bude dovoljno primamljiva da uvjerite ljude da kliknu.

Oznaka meta opisa

Meta opis treba da sumira sadržaj na vašoj stranici jer će se i on pojaviti u rezultatima tražilice zajedno sa oznakom naslova. Iako vam neće pomoći da se bolje rangirate, dobro napisan meta opis može imati veliki utjecaj na to da li će korisnici odlučiti da kliknu ili ne, tako da ga treba pisati kao “prodaju”.

Kada pišete svoj meta opis, vodite računa da:

  • Za svaku stranicu kreirate drugačiji
  • Govori o funkcijama ili idejama od kojih bi korisnici imali koristi
  • Ima između 100 i 150 znakova, uključujući razmake
  • Uključuje poziv na akciju koji mami ljude da kliknu.

Evo kako naslovna oznaka izgleda u izvornom kodu:

<title>.Registracija BA domene | Naručite svoj vlastiti ..ba od Webtim.ba</title>

A ovo je izvorni kod za meta opis:

<meta name=”description” content=”Skratite svoju postojeću web adresu ekstenzijom .ba domene kako bi vašim posjetiteljima bilo jednostavnije pronaći vašu web stranicu i zapamtiti vaš brend.”/>

Sada, ako pokrenemo pretragu za “Naručite svoj vlastiti ..ba od Webtim.ba” na Google-u, ovo je ono što ćemo pronaći:

Primjer: Meta description ili opisa web stranice

Naslovi

Oznake naslova se koriste da vizuelno razdvoje sadržaj na sekcije (sa stanovišta upotrebljivosti) i da kažu paukovima pretraživača o čemu se radi na toj stranici.

U HTML kodiranju oznake zaglavlja od h1 do h6 formiraju hijerarhiju.

Kodiranje bi trebalo biti otprilike ovako:

<h1>Glavni naslov</h1>

<h2>Sekundarni naslov 1</h2>

<h3>Pododjeljak sekundarnog naslova 1</h3>

<h2>Sekundarni naslov 2</h2>

<h3>Pododjeljak sekundarnog naslova 2</h3>

Na primjer, gledajući izvorni kod za našu stranicu domene .ba, ovako su organizirani naslovi:

<h1>Registrirajte .ba domen od Webtim.ba</h1>

<h2>Kraća, oštrija ekstenzija za web lokacije sa sjedištem uBA</h2>

<h2>Zašto je ime domene .bak idealno za vas i vaše poslovanje?</h2>

<h2>Ko može registrovati .ba domene?</h2>

<h2>Zašto registrirati .ba?</h2>

<h2>Potražite .ba domenu sada!</h2>

Kada su u pitanju naslovi, vodite računa da:

Uvijek imajte h1 oznaku na svakoj stranici, ali nikada više od jedne oznake h1

Provjerite je li svaki naslov relevantan za odjeljak koji predstavlja

Alt oznake

Botovi pretraživača ne mogu vidjeti slike pa im morate pomoći dodavanjem alt oznake za svaku sliku. Ova alt oznaka djeluje kao kratak opis slike, a također može biti odlično mjesto za korištenje ključnih riječi i povećati šanse za pojavljivanje u rezultatima pretraživanja slika.

Na primjer, ne biste trebali označiti sliku psa zamjenskim tekstom „pristupačne internetske marketinške usluge u Londonu“ jer to nema nikakvog smisla. Ne pokušavajte prevariti pretraživače na ovaj način, jer bi to moglo naštetiti vašem SEO-u.

Isto važi i za sliku vašeg logotipa. Morate koristiti oznake logotipa da zaštitite logo vašeg brenda i spriječite da bude otet na način na koji je bio Greggov logotip.

S toliko elemenata koje je potrebno optimizirati na svakoj pojedinoj stranici vaše web stranice, otkrit ćete da štedi vrijeme ako koristite alat kao što je Search Engine Optimiser. Alat će vas upozoriti na sve probleme koje stranica ima, kao što su nedostajući ili duplirani naslovi i opisi, više od jedne h1 oznake, nedostaju ALT oznake i tako dalje, tako da nećete morati ručno provjeravati ove elemente na svakoj stranici na vašoj site.

Međusobno povezivanje (Interlinking)

Međusobno povezivanje se odnosi na povezivanje određenih fraza ili riječi unutar osnovnog teksta vaših stranica, na druge stranice, gdje je to relevantno. Ako pogledate ovaj blog post ili bilo koji drugi, vidjet ćete da se često povezujemo s drugim našim objavama ili na određenu stranicu na web stranici www.webtim.ba. U osnovi, povezujemo se s drugim resursima koji su relevantni za određenu temu i za koje vjerujemo da bi vam mogli biti korisni.

Zašto je interno povezivanje važno?

Pomaže u vođenju korisnika po vašoj web-lokaciji do drugog sadržaja za koji bi mogli biti zainteresirani. Pomaže pretraživačima da bolje razumiju relevantnost sadržaja na toj stranici.

Može smanjiti stopu odbijanja. Ako korisnik dođe na stranicu na vašoj web-lokaciji i brzo pronađe vezu do nečega što ga zanima, velike su šanse da će kliknuti na nju umjesto da napusti web-lokaciju.

Evo nekoliko grešaka u međusobnom povezivanju koje biste trebali izbjegavati:

Uvijek povezivanje na istu ključnu riječ ili frazu ključne riječ u nadi da će to povećati rang za tu ključnu riječ. Ovo je pretjerana optimizacija i može naštetiti vašem SEO-u. Dakle, da bi sidreni tekstovi išli u vašu korist, moraju biti relevantni za sadržaj u koji ste ih stavili. Preko povezivanja. Nemojte povezivati ​​svaku treću riječ na svakoj stranici s drugom stranicom. Dodajte link samo ako je koristan i relevantan.

Neispravne veze: Pobrinite se da uvijek provjeravate stranice na koje povezujete kako bi bile funkcionalne.

Korak 5: Stvari koje treba provjeriti nakon pokretanja

Testirajte upotrebljivost

Upotrebljivost je veoma važna za SEO i takođe pomaže da vaši posetioci budu zadovoljni. Odlično korisničko iskustvo odnosi se na web stranicu po kojoj je lako navigirati, s informacijama koje je lako pronaći i koje su korisne.

Testirajte upotrebljivost svoje stranice sami (ili pitajte svoje prijatelje), kao da ste kupac. Provjerite da nema više koraka nego što je potrebno u procesu naplate i da je posjetiteljima lako kretati se vašom web lokacijom, kupiti proizvod i kontaktirati vas.

Testirajte brzinu svoje stranice

Brzina web stranice je sve važniji faktor rangiranja, stoga ne zaboravite testirati brzinu svoje stranice i poboljšati vrijeme učitavanja ako je potrebno. Možete provjeriti vrijeme učitavanja za svaku svoju web stranicu pomoću Google-ovog alata PageSpeed ​​insights. Ako je brzina manja od 90, morat ćete napraviti neke promjene kao što su optimizacija i komprimiranje slika i učitavanje skripti nakon glavnog sadržaja vaše web stranice, gdje god je to moguće.

Provjerite svoju mobilnu web stranicu

Izuzetno je važno imati web stranicu koja ispravno radi na svim uređajima – desktopima, tabletima i pametnim telefonima. S obzirom na to da mobilni uređaji sada usmjeravaju 56% prometa na vrhunske web lokacije i da je prilagođenost mobilnim uređajima sada faktor rangiranja, morate biti sigurni da je vaša stranica spremna za mobilne uređaje i da nema nikakvih problema. Ovdje možete saznati više o važnosti dizajna prilagođenog mobilnim uređajima.

Takođe, kada je u pitanju SEO, ne postoje prečice. Ako učinite nešto sumnjivo da ubrzate stvari, mogli biste biti uhvaćeni i kažnjeni, a ne isplati se. Jedina stvar na koju biste se trebali usredotočiti je kreiranje web stranice koja korisnicima daje ono što traže i optimizacija za tražilice kako bi ljudi lakše pronašli online.