lokalni seo, seo optimizacija web stranica

Lokalni SEO: Potpuni vodič

Šta je lokalni SEO?

Lokalni SEO je praksa poboljšanja vašeg prisustva na mreži kako biste dobili više posla od lokalnih pretraga. Ove pretrage se odvijaju na mnogim pretraživačima, ali lokalni SEO se fokusira na optimizaciju za Google korisnike.

Za razliku od međunarodne SEO optimizacije, lokalna SEO optimizacija ima za cilj jačanje pozicije poslovanja u lokalnim rezultatima pretrage – kao što samo ime govori. Čak ni web stranica s vrhunskim performansama i zanimljivim sadržajem ne vrijedi puno ako nije vidljiva potencijalnim kupcima u vašoj blizini.

Lokalna SEO optimizacija je bitan korak ako želite da ljudi iz vašeg grada i okoline brzo primete vaše poslovanje, istraže ga i na kraju odluče da kupe vaše proizvode i usluge. GRM profesionalci za SEO optimizaciju web stranica kreirat će efikasnu strategiju lokalne SEO optimizacije koja će pomoći vašem brendu da se istakne na lokalnom tržištu.

Zašto je važan lokalni SEO?

Lokalni SEO je važan jer mnogi ljudi koriste pretraživače da pronađu lokalna preduzeća.

U stvari, prema Google-u:

  • 30% svih mobilnih pretraživanja vezano je za lokaciju.
  • 78% ljudi koji traže nešto u blizini na svojim telefonima posjeti preduzeće u roku od jednog dana.
  • 28% pretraga nečega u blizini rezultira kupovinom.

Ukratko, klijenti traže vaš posao. Ako niste tamo, ostavljate novac na stolu.

Lokalno SEO istraživanje ključnih riječi

Istraživanje lokalnih ključnih riječi je proces razumijevanja kako ljudi traže lokalne usluge koje nudite.

Važno je jer želite optimizirati za ono što ljudi traže.

Hajde da prođemo kroz kako to učiniti. Pronađite ključne riječi zasnovane na uslugama
Većina ljudi ne razmišlja o različitim načinima na koje drugi mogu tražiti ono što rade.

Na primjer, ako ste vodoinstalater, neki kupci će vas pronaći tako što će u Google upisati “vodoinstalater”. Ali drugi će tražiti upite koji se odnose na određene usluge kao što je “deblokiranje odvoda”.

Iz tog razloga, trebali biste započeti razmišljanjem i navođenjem usluga koje nudite. Ovo će vam pomoći da povećate svoje prisustvo za upite koje vaši klijenti traže.

Dodijelite ključne riječi stranicama

Malo je vjerovatno da će vaša početna stranica biti rangirana za sve ključne riječi vaše usluge. Stoga ćete neke morati ciljati s odvojenim stranicama.

Da biste dodijelili ključne riječi URL-ovima, razmislite na koje usluge se mapiraju.

Ako se mapiraju na vrlo različite usluge, kao što su “instalacija bojlera” i “popravka puknuća cijevi”, dodijelite ih posebnim stranicama.

Ako se mapiraju na istu uslugu, kao što su “deblokiranje odvoda” i “odčepljenje odvoda”, dodijelite ih istoj stranici.

Možete saznati više o ovom procesu u našem vodiču za istraživanje lokalnih ključnih riječi u nastavku.

Recenzije
Recenzije se odnose na količinu i kvalitet recenzija na vašem Google profilu preduzeća i drugdje na mreži.

Šta kažu drugi
BrightLocal-ova studija iz 2021. pokazuje da 17% SEO-a smatra da je pregled najvažniji faktor rangiranja za rangiranje paketa mapa. Ali samo 5% ih vidi kao najvažnije za redovno organsko rangiranje.

Recenzije su također porasle u njihovoj percepciji važnosti za rangiranje paketa mapa u posljednjih nekoliko godina.

Ali recenzije se ne odnose samo na rangiranje. Dobivanje recenzija na vašem Google profilu preduzeća i drugdje gradi povjerenje kod Googlea i klijenata.

Najbolje prakse
Mnoge od ovih najboljih praksi za dobijanje više recenzija dolaze od samog Googlea:

  • Podsjetite klijente da ostavljaju recenzije (možete kreirati i podijeliti link za recenziju u Google Business Manageru)
  • Fokusirajte se na dobijanje recenzija na svom Google profilu preduzeća
  • Odgovarajte na recenzije da izgradite povjerenje (za ovo će vam trebati verificirani profil preduzeća na Googleu)
  • Ne nudite niti prihvatajte novac u zamjenu za recenzije (to je protiv Googleovih uslova)
  • Ne obeshrabrujte loše kritike ili tražite dobre recenzije od kupaca (to je protiv Googleovih uslova)

Lokalni SEO alati
Hajde da privedemo stvari kraju s nekoliko lokalnih SEO alata koji bi vam mogli biti korisni.

Google Business Manager
Google Business Manager, ranije Google My Business, je način na koji upravljate svojim Google poslovnim profilom. Registracija za njega je potpuno besplatna i to je nešto što bi svaki vlasnik lokalnog poduzeća trebao koristiti.

Google Search Console
Google Search Console je besplatan alat za praćenje performansi pretraživanja vaše web stranice. Govori vam koliko prometa pretraživanja ostvarujete, kuda ide i iz kojih ključnih riječi dolazi.

Ahrefs’ Rank Tracker
Rank Tracker vam omogućava da pratite do 10.000 rangiranja ključnih riječi za “redovnu” organsku pretragu po zemlji, državi, gradu, pa čak i poštanskom broju.

Ahrefs Link Intersect
Naš alat Link Intersect vam omogućava da pronađete web stranice koje povezuju na više konkurenata. Ovo je korisno za pronalaženje relevantnih lokalnih citata i citata specifičnih za industriju.

Grid My Business
Mreža My Business prikazuje rangirane pozicije u paketu mapa za ključnu riječ u području oko vašeg poslovanja. Freemium je i koristan je za razumijevanje da li će i gdje lokalni pretraživači vjerovatno vidjeti vaš posao.

Yext
Yext je alat za sinhronizaciju i upravljanje poslovnim informacijama na više unosa. Korisno je za održavanje dosljednosti citata, iako to možete učiniti ručno.