Čemu služe backlinkovi na web stranicama ?

Backlinkovi ili povratna veza je također poznata kao hiperveza ili ulazna veza. U SEO-u, povratne veze su dolazne veze koje upućuju sa drugih stranica na webu na vaše vlastite web stranice. Google ove povratne veze tretira kao “pečat odobrenja” između dvije web stranice. Što više povratnih veza stranica ima, veća je vjerovatnoća da će se rangirati na vrhu Google-a. Suprotno tome, što je stranica više rangirana, lakše je zaraditi povratne veze za nju.

Povratna veza se sastoji od:

  • URL koji je povezan i na koji ćete biti preusmjereni kada kliknete. Ovo može biti još jedna web stranica ili bilo koji drugi online resurs (npr. PDF datoteka)
  • Tekst na koji kliknete, naziva se “anchor text“. Ako je veza kreirana na slici, “alternativni tekst” slike se koristi kao sidreni tekst.

Zašto su backlinkovi – povratne veze važne?

Kratak odgovor: zato što Google tako kaže. A Google prosječnoj web stranici donosi 50% ukupnog prometa na mreži.

PageRank je postao jedan od najvažnijih faktora rangiranja pretraživača u Googleovom algoritmu. Drugim riječima, broj linkova na web stranicu do kojih je web stranica postao jedan od najvažnijih faktora rangiranja.

Dakle, šta se dogodilo kada je Google postao popularniji?

Vlasnici web stranica počeli su kupovati hiljade povratnih linkova. Preko noći bi se nove web stranice počele rangirati na vrhu Google rezultata pretraživanja za vrijedne pojmove za pretraživanje.

Od tog vremena, Google i drugi popularni pretraživači počeli su da suzbiju ovakve prakse (koje se često nazivaju crnim šeširom SEO) sa ažuriranjima Penguin algoritma. Ova ažuriranja kažnjavaju stranice koje kupuju povratne veze ili preuzimaju hiljade povratnih veza lošeg kvaliteta.

Kako funkcioniraju backlinkovi – povratne veze?

Povratne ili backlinkovi su veze između web stranica rade kao signali povjerenja za tražilice kao što su Google, Bing i Yahoo.

Backlinkovi su veze kao recenzije za web stranice. Ako se knjiga više puta citira od različitih relevantnih i autoritativnih izvora, to je znak da sadrži vrijedne informacije. Slično tome, mnoge relevantne i autoritativne veze koje upućuju na web stranicu znače da ova web stranica sadrži vrijedan sadržaj.

Što više relevantnih linkova sa autoritativnih web stranica imate, to je vaša web stranica vrijednija u Google-ovim očima. Ali sistem u kojem možete sami doći do tako vrijednih linkova ne bi funkcionirao.

Međutim, drugi webmasteri koji imaju uticaj na vaš autoritet je dobar sistem. Često vrlo dobro sprečava prevarante (poznate i kao Black Hat SEO) da se visoko rangiraju na stranici rezultata pretraživača. Zapravo, Google je potvrdio da ako se povežete na druge vrijedne stranice, vaše rangiranje također ima koristi od toga.

Linkovi su standardni element prilikom izrade web stranice. Oni su svuda. Međutim, povratne veze se posebno nazivaju “povratne veze ili backlinkovi” jer se povezuju na vašu web stranicu s drugih web stranica.

Drugim riječima, dok su i interne veze i povratne veze strukturno iste, razlikuju se po ciljnoj web stranici / web stranici na koju se povezuju. A budući da su povratne veze usmjerene s drugih web stranica na vašu web stranicu, poznate su i kao “ulazne veze”

„Ali čekaj malo! Ako postoje ulazne veze, postoje li i izlazne veze?” Drago mi je što ste pitali! Dozvolite mi da objasnim.

Koja je razlika između ulaznih i odlaznih veza?

Ulazne veze su sve veze kreirane na drugim web stranicama koje upućuju na vašu web lokaciju. S druge strane, izlazne veze su veze koje ste kreirali na svojoj web stranici i upućuju na druge web stranice. Ulazna veza za vašu web stranicu je izlazna veza za web lokaciju koja vodi do vas.

Izlazni i ulazni backlinkovi

Kao što možete vidjeti u gornjem primjeru, povratna veza kreirana na web stranici “A” pokazuje prema web stranici “B”.

Za web stranicu „A“, ta veza je izlazna veza – jer izlazi sa njihove web stranice.

Za web stranicu „B“, međutim, ta veza je ulazna veza – budući da dolazi s druge web stranice.

Koliko tačno povratne veze pomažu SEO-u vaše web stranice?

Primarni razlog je taj što povratne veze govore pretraživačima da vaša web stranica sadrži vrijedan sadržaj. Stoga je veća vjerovatnoća da će pretraživači rangirati vašu web stranicu više – jer je smatraju autoritetom za datu temu. Povratne veze vam pomažu da steknete autoritet u Googleovim očima.

Ali Google ne broji samo koliko povratnih veza imate. Umjesto toga, on također prosuđuje da li su stranice koje povezuju na vas visokog ili niskog kvaliteta. Stoga, postoje dva najvažnija faktora na koja treba obratiti pažnju prilikom dobivanja linkova:

  • Dolazi li sa web stranice s relevantnim sadržajem?
  • Dolazi li sa autoritativne web stranice?

Za sada, samo imajte na umu činjenicu da je bitno izbjegavati neželjene i vrlo irelevantne veze. S obzirom na to, vjerovatno ćete u jednom ili drugom trenutku dobiti lošu vezu.

Koje su vrste backlinkova – povratnih veza?

Backlinkovi – povratne veze

Postoje dvije vrste povratnih veza – dofollow i nofollow. Daju različite signale Googleu. Dofollow linkovi prolaze vrijednost, a Google ih razumije kao direktivu da “preporuči ovu web stranicu”. Nofollow linkovi obično ne prolaze vrijednost, a Google ih tretira kao prijedlog da „ne preporučujemo ovu web stranicu“.

I dofollow i nofollow veze igraju važnu ulogu u tome kako internet funkcionira. Često želite da se povežete na veb lokaciju jer ste tamo pronašli nešto zanimljivo. Na ovaj način govorite Googleu da vam se sviđa ono što vidite, i stoga bi ova web stranica trebala biti istaknuta u rezultatima pretraživanja. U nekim slučajevima, međutim, želite da prikažete i/ili referencirate web stranicu bez da je izričito preporučite – u tom slučaju nofollow linkovi su vrijedni.

Istražimo svaki od njih detaljno u nastavku:

Nakon što se upoznate s dostupnim vrstama povratnih veza, pogledat ćemo koje su veze najbolje za vas – a koje biste trebali izbjegavati. I odmah:

Šta su Dofollow povratne veze?

Tehnički, dofollow povratne veze nisu stvar jer su one jednostavno zadane veze koje prenose vrijednost između stranica. Nasuprot tome, nofollow veze zahtijevaju dodavanje atributa u kod stranice. Da biste kreirali dofollow vezu, ne morate mijenjati vezu ili dodavati dodatne atribute. Dofollow veze jednostavno nemaju atribut nofollow.

Budući da su dofollow veze standardne i ne morate napraviti nikakve posebne promjene da biste ih koristili, to vam olakšava kreiranje. Slično tome, drugim webmasterima je lako učiniti isto kada povezuju vaš sadržaj.

Kako funkcionišu Dofollow veze?

Dofollow backlinkovi – povratne veze (također poznate kao “prati”) su “originalni” tip veza koje prosljeđuju vrijednost (također poznat kao link juice) između web stranica. Google koristi ove veze kako bi povećao PageRank vrijednost na povezanoj stranici. Općenito, dofollow veze su najbolja vrsta veze koju možete dobiti.

Da biste razumjeli zašto dofollow veze funkcioniraju na ovaj način, zamislite da dok pišete članak za svoje klijente, pronađete odličan izvor. To može biti dodatni materijal, recenzija vašeg proizvoda, studija slučaja ili bilo šta drugo, čak i jedna od vaših stranica. U ovom slučaju, želite da dodate dofollow link jer on govori pretraživačima da preporučujete veb lokaciju na koju upućujete.

Naravno, Google želi znati koja je svrha vašeg povezivanja s drugim izvorom. To je zato što je u njihovom najboljem interesu da zadovolje ne samo vas kao preduzeće već i / vašeg krajnjeg kupca. Na ovaj način će se vratiti i ponovo koristiti tražilicu. Inače ko će koristiti platformu, zar ne?

Dofollow link je način na koji Google utvrđuje da li stranica na koju povezujete zaslužuje vrijednost – i stoga zaslužuje viši rang. Ako mnoge autoritativne web stranice kreiraju kontekstualne veze do određenog resursa, Google će tu web stranicu ocijeniti kao relevantnu i vrijednu. Zatim će mu dati prioritet u rangiranju pretraživanja. Stoga je vaš krajnji cilj da dobijete više dofollow linkova.

DoFollow primjer povratne veze:

<a href=”https://webtim.ba/backlink/”>Ovo je backlink</a>

Šta su Nofollow povratne veze?

Sa atributom nofollow (ponekad se pogrešno naziva “nofollow tag”), stvari su malo drugačije. Oni zahtijevaju da napravite određenu promjenu u HTML kodu gdje je veza postavljena i stoga može biti malo teže kreirati. Da biste kreirali nofollow vezu, morate dodati atribut rel=”nofollow” oznaci <a> u linku.

Google ih je uveo 2005. godine za borbu protiv neželjenog sadržaja. To znači da su kreirani s namjerom da se povežu na web stranicu, ali da joj NE prenesu PageRank vrijednost. Zbog toga vam nofollow linkovi nisu pomogli da se bolje rangirate na Google-u – barem dugo vremena. U prošlosti, Google je tretirao nofollow veze kao “direktivu”. Odnosno, ako je nofollow oznaka dodana linku, ta veza bi prenijela malu ili nikakvu vrijednost jer bi Google striktno slijedio njeno značenje.

Međutim, ovo se promijenilo 2019. godine kada je Google odlučio potencijalno dopustiti nekim nofollow vezama da prođu vrijednost na osnovu toga da li su kontekstualno relevantne i dobro postavljene. Oni sada tretiraju atribut nofollow kao “prijedlog” ili “nagoveštaj” – a danas neke veze potencijalno doprinose vašem PageRank-u.

Kako funkcioniraju Nofollow linkovi?

Kada Google pretraživači (također poznati kao pauci ili botovi) posjete stranicu, skeniraju kod. Ako pronađu vezu koja pored nje ima atribut nofollow, odlučuju kako će tretirati tu web stranicu. Obično je odluka da se ne daje PageRank vrijednost povezanoj stranici.

Da biste to bolje razumjeli, zamislite da ste izdavač koji piše novinski članak za veliki medij. Često se dešava tako da morate da se povežete na manje stranice u koje ne verujete nužno ili ih ne preporučujete. Recimo, pokrivate nešto negativno što je određena kompanija uradila. U ovim slučajevima, korištenje atributa nofollow je odlična opcija jer govori Googleu da pokazujete na web stranicu, ali NIJE nužno da je preporučujete ili da joj vjerujete.

Primjer povratne veze NoFollow:

Evo primjera kako izgleda nofollow gdje je chron.com odlučio koristiti naš članak kao izvor u svom postu.

<a href=”https://webtim.ba/test-backlink/” rel=”nofollow”>Rezultat: Izlazni vs Dolazni linkovi</a>

Kako će povratne veze funkcionirati u budućnosti?

U budućnosti povratne veze će ostati snažan faktor za više rangiranje u Google-u. Međutim, kako vrijeme prolazi, primjećujemo da njihov učinak postaje sve manji. U stvari, Bing je već izjavio da će smanjiti efekat povratnih veza u svom algoritmu rangiranja. Da li će se i kada to dogoditi s Googleom, još uvijek je pitanje. Međutim, može se pretpostaviti da će promjena u nekom trenutku biti predstavljena iu Googleu.

Zapravo, Google već koristi mnoge druge faktore za rangiranje njihovog sadržaja. Ono što je ovdje zanimljivo je da se težina za svaki od ovih faktora prilagođava Google-ovim algoritmom za svaki upit – i stoga već sada možemo reći da je imati povratne veze „manje važan“ faktor u današnje vrijeme.

Ako želite još više informacija o SEO analizi i digitalnom marketingu općenito, Webtim je pravo mjesto za vas. Sama agencija zapošljava vrsne stručnjake iz područja SEO optimizacije i digitalnog marketinga, tako da možete biti sigurni u uspjeh kampanje ukoliko odaberete agenciju Webtim.ba