Kada pokrenete kampanju za optimizaciju pretraživača (SEO), uvijek tražite načine da je poboljšate. Dok tražite rješenja, možda ćete se zapitati mogu li društveni mediji poboljšati rangiranje vaše stranice.
Kako društveni mediji utiču na SEO?
Marketinški stručnjaci dugo raspravljaju o tome da li društveni mediji direktno utječu na SEO. Godine 2014. Matt Cutts je napravio YouTube video koji je odgovorio na ovo pitanje. Izjavio je da društveni signali, poput lajkovanja, retvitanja ili sticanja pratilaca, ne utiču na vaše SEO rangiranje.
Više o razlozima za to možete saznati u Cuttsovom videu. U suštini, društvenim signalima kao što su pratioci, retweetovi i lajkovi se može lako manipulisati i uticati na njih, što bi dovelo do toga da manje vrijedne stranice dobiju viši rang. Osim toga, brza proizvodnja postova i promjene profila na društvenim mrežama su prebrze da bi ih Google mogao pratiti.
Koja je uloga društvenih medija u SEO-u?
Iako društveni mediji ne mogu direktno uticati na SEO rangiranje, oni mogu uticati na faktore koji utiču na vaše rangiranje. Društveni mediji mogu privući promet na vašu web stranicu. Ako dijelite veze do svoje stranice na svojim profilima društvenih medija, možete privući više prometa na svoju stranicu.
Društveni mediji također pomažu sa sadržajem. Kreiranje sadržaja je jedan od najvrednijih načina da povećate svoje SEO rangiranje. Kada kreirate sadržaj, svojoj publici dajete vrijedne informacije. Dolazi u obliku blogova, e-knjiga, video zapisa i infografika. Marketing sadržaja uključuje dijeljenje vrijednog znanja sa vašom publikom koje ona traži.
Kada potencijalni klijenti pronađu vaš sadržaj, potrošit će vrijeme čitajući ga. Više vremena provedenog na vašoj stranici šalje signal Googleu da je vaša stranica vrijedna. To će rangirati vašu stranicu više kako bi pomoglo većem broju potencijalnih klijenata da pronađe vaše vrijedne informacije.
Mnogi ljudi će organski pronaći vaš sadržaj, ali možete koristiti društvene mreže da pomognete većem broju ljudi da otkriju vaš sadržaj. Društveni mediji vam omogućavaju da dijelite vrijedan sadržaj sa svojim pratiocima. Znate da su vaši pratioci zainteresovani za vaše poslovanje, tako da će vaš relevantan sadržaj pomoći da se angažuju sa vašim sadržajem.
To vam također stvara priliku da dalje širite sadržaj. Vaši pratioci mogu podijeliti vaš sadržaj s drugima i stvoriti priliku za nove potencijalne klijente da vide vaš sadržaj. Ovo stvara veću izloženost brendu i dovodi više potencijalnih klijenata na vašu stranicu. Povećanje prometa na vašoj web stranici znači da više ljudi čita vaš sadržaj, što će poboljšati vaše SEO rangiranje. Društveni mediji su ključ koji će vam pomoći da povećate i jedno i drugo.
Koje su najbolje društvene stranice za SEO?
- Facebook
Facebook je jedna od najboljih stranica za dijeljenje sadržaja. Ova društvena stranica olakšava objavljivanje i dijeljenje sadržaja sa vašim pratiocima. Facebook vam omogućava da dijelite veze do blogova, video zapisa i infografika.
Najbolje od svega, Google može indeksirati linkove na Facebooku. To znači da ako se povežete sa sadržajem na Facebooku, Google će ga istražiti i indeksirati. Posebno je korisno ako se link dijeli na više stranica.
- Twitter
Twitter je odlična društvena mreža za dijeljenje sadržaja. Možete dijeliti fotografije, video zapise i linkove sadržaja sa svojim pratiocima.
Iako se Twitterove stranice ne mogu pretraživati poput Facebooka, on nudi još jednu jedinstvenu funkciju. Upotreba hashtagova preovlađuje na Twitteru. Iako ih možete koristiti na Facebooku, oni se uglavnom koriste na Twitteru i Instagramu.
Hashtagovi su ključne riječi za vaš sadržaj. Ako ljudi pretražuju koristeći te ključne riječi, naići će na vaš hashtag i pronaći vaš sadržaj. To je sjajan način da pomognete većem broju ljudi da otkriju vaš brend i posjete vašu web stranicu.
- YouTube
Popularnost YouTubea je značajno porasla posljednjih godina. Video sadržaji postaju sve vrijedniji za vašu publiku. Vaša publika želi gledati videozapise kako bi dobila informacije koje su joj vrijedne.
Videozapisi su odličan alat za povećanje organskog prometa. Dodavanjem videozapisa na svoju web-lokaciju zadržavate potencijalne klijente duže angažirane. Duži angažman šalje pozitivan signal Google-u i on rangira vašu web-lokaciju više kako bi dosegao vrijednije potencijalne klijente.
7 savjeta za korištenje društvenih medija za poboljšanje SEO-a
- Dijelite sadržaj
Ako želite koristiti društvene mreže da poboljšate svoj SEO, morate dijeliti sadržaj na svojim društvenim kanalima. Sadržaj je najbolji način da dovedete potencijalne klijente do vaše web stranice.
Kada kreirate sadržaj, fokusirajte se na kvalitetu a ne na količinu. Vaš sadržaj mora imati vrijednost za vašu publiku, inače je neće zanimati. Objavljivanje gomile sadržaja lošeg kvaliteta neće angažovati vašu publiku na vašoj stranici. Vaš sadržaj bi trebao biti svjež i originalan. Pomoći će vam da se vaša publika vraća na vašu stranicu na društvenim mrežama. Ako stalno objavljujete istu vrstu sadržaja, vašoj publici će biti dosadno.
Želite da zaradite povratne veze (backlinks) za svoju stranicu jer oni povećavaju vaš SEO. Povećava vaš autoritet i pouzdanost. Vjerodostojne povratne veze će povećati vaše rangiranje u rezultatima pretraživanja i omogućiti vam da dođete do više potencijalnih klijenata.
Dijeljenje vašeg sadržaja na društvenim mrežama predstavlja priliku da zaradite vrijedne povratne veze. Ako objavljujete sadržaj o svojoj industriji, drugi stručnjaci iz industrije mogu pratiti vaše društvene profile i vidjeti vaš sadržaj. Ako im se sviđa ono što vide, mogu to koristiti u svom sadržaju.
- Povećajte svoje pratioce
Ako želite pomoći vašoj SEO kampanji, počnite s poboljšanjem prisutnosti na društvenim mrežama. Sjajan način da pomognete svojim profilima na društvenim mrežama je povećanje broja pratilaca. Ako imate više pratilaca na svojim društvenim stranicama, stvarate priliku da više ljudi vidi vaš sadržaj.
Važno je da dobijete nove pratioce organski. Možete kupiti pratioce, ali Google će znati da vaši pratioci nisu kvalitetni potencijalni klijenti. Ako ti „potencijalni klijenti“ posjete vašu stranicu, to neće pomoći poboljšanju vašeg SEO rangiranja.
- Angažirajte se sa svojom publikom
Društveni mediji su jedno od rijetkih mjesta na kojima imate direktnu vezu sa svojom publikom. Bitno je da komunicirate sa svojom publikom kako biste izgradili dobru reputaciju za svoje poslovanje.
Ako komunicirate sa svojom publikom, stvorit ćete ličnu vezu s njom. Osjećat će se povezanije s vašim poslom. Kada izgradite pozitivnu reputaciju kod svoje publike, imate veće šanse da vaši sljedbenici šire pozitivne informacije o vašem poslovanju drugima. Oni će također biti spremniji podijeliti vaš sadržaj!
- Naučite šta vaša publika želi
Dok objavljujete sadržaj na društvenim mrežama, fokusirajte se na svoju publiku. Pogledajte kako reaguju na vaš sadržaj. Da li se bave vašim sadržajem ili ga ignoriraju?
Ponašanje vaše publike govori vam o vrsti sadržaja koji biste trebali proizvesti. Možda ćete otkriti da neki sadržaji nisu privlačni za vašu publiku, ali drugi privlače tonu angažmana. Važno je pratiti ponašanje vaše publike kako biste vidjeli koji sadržaj izaziva interesovanje.
- Povećajte angažman vaše publike
Iako Google ne uzima u obzir ponašanje na društvenim mrežama za SEO, možete povećati angažman na svojim stranicama kako biste naveli više ljudi na interakciju s vašim sadržajem. Kada objavljujete sadržaj na svojim stranicama društvenih medija, fokusirajte se na angažiranje publike.
Angažman uključuje stvari poput dijeljenja, lajkova, favorita, retvitova i odgovora. Sve ove radnje su indikacije da vaša publika vidi vaš sadržaj i stupa u interakciju s njim. Dakle, kako kreirati sadržaj koji povećava angažman?
- Izgradite svijest o brendu
Svijest o brendu je neophodna za ostvarivanje konverzija u nastavku. Kada su potencijalni klijenti upoznati sa vašim brendom, veća je vjerovatnoća da će izabrati vaš posao u odnosu na konkurenciju. Marketing na društvenim mrežama odlična je prilika za izgradnju prepoznatljivosti brenda.
Kada objavljujete na društvenim mrežama, stavljate svoj brend pred svoju publiku. Za vaše poslovanje je korisnije ako često objavljujete kako bi vaša publika bila stalno izložena vašem brendu. Održavajte svoje postove dosljednim implementacijom jedinstvenog stila vašeg poslovanja. Izlažući svoj brend svojoj publici, veća je vjerovatnoća da će pretražiti brend. Na primjer, umjesto pretraživanja “osvježivači zraka”, neko može pretražiti “Glade osvježivači zraka” jer su bili izloženi objavama brenda na društvenim mrežama.
Kako to utiče na SEO?
Kada ljudi vrše brendirane pretrage, to pomaže da se vaša web lokacija bolje rangira za ključne riječi koje nisu marke. U ovom slučaju, Ajax bi se bolje rangirao za ključnu riječ “osvježivači zraka” jer ljudi pretražuju naziv svoje marke pomoću te ključne riječi.
Izgradnjom svog brenda putem platformi društvenih medija povećaćete vidljivost svog poslovanja na pretraživačima.
- Koristite hashtagove
Haštagovi su veliki elementi društvenih medija. Oni pomažu privući zainteresovani promet na vaše stranice na društvenim mrežama. Koristeći hashtagove na svojim objavama na društvenim mrežama, privući ćete potencijalne klijente koji su zainteresirani za vaš sadržaj.
Broj hashtagova koje možete koristiti ovisit će o društvenoj platformi. Ako koristite Twitter za objavljivanje svog sadržaja, možda ćete moći objaviti samo nekoliko hashtagova zbog ograničenja od 280 znakova.
Hashtagovi su poput ključnih riječi za društvene mreže. Kada korisnici traže informacije o nekoj temi, oni će tražiti hashtagove kako bi pronašli postove u vezi s tom temom. Integracijom hashtagova u svoje objave, privući ćete više zainteresiranih potencijalnih klijenata koji čitaju vaš sadržaj i provjeravaju vašu web stranicu.
Kada koristite SEO, koristite ključne riječi kako biste pomogli da se vaše stranice rangiraju. Sa hashtagovima, to je isti koncept. Koristite relevantne hashtagove kako biste pomogli vašoj web stranici da se pojavi u relevantnim rezultatima.
Hashtagovi pomažu u indeksiranju vašeg sadržaja i pojavljivanju u relevantnim rezultatima pretraživanja. Ako neko traži određenu temu, upotreba vašeg hashtag-a može pokrenuti da se vaš sadržaj pojavi u rezultatima pretraživanja.