Off Page SEO: Šta je to i zašto je važan

Off Page SEO uključuje sve radnje koje poduzimate kako biste utjecali na rangiranje vašeg pretraživača, a koje su izvan vaše web stranice. To može uključivati izgradnju povratnih veza, aktivnost na društvenim mrežama i bloganje gostiju.

Pretraživači gledaju na mnoge faktore kada određuju rangiranje stranice. Iako su neki od faktora zasnovani na sadržaju i performansama web stranice, Google također prikuplja svoje razumijevanje o vašoj web lokaciji putem izvora izvan vaše domene. Zato je Off Page SEO toliko vrijedan.

Izgradnja linkova, na primjer – efikasna Off-Page SEO optimizacija – jedan je od faktora za najbolje rangiranje. To je zato što je Google izgrađen na PageRank-u, algoritmu koji gleda povratne veze stranice u pogledu količine i kvaliteta. SEO strategija van stranice podržava napore vaše web stranice (tj. SEO na stranici) i radi na tome da vašoj domeni dodate kredibilitet, relevantnost, pouzdanost i autoritet.

Off Page SEO vs On Page SEO

Najjednostavnije rečeno, On-Page SEO obuhvata svaku radnju koju poduzmete na svojoj web stranici kako biste utjecali na vaše rangiranje na pretraživačima. S druge strane, Off-Page SEO se dešava izvan vaše web stranice.

Koje akcije konkretno? Evo kratkog vizuelnog vodiča:

Off Page SEO. optimizacija. Kako uraditi Off-Page seo. Šta je Off-Page SEO

Link Building

Što više backlinkova dobijete, to je veća vjerovatnoća da ćete se rangirati na pretraživačima. S druge strane, što manje backlinkova imate, to će biti teže uvjeriti Google da ste pouzdana, autoritativna stranica. Potrebne su vam druge stranice da garantuju za vas – to je ono što povratne veze rade. Izgradnja eksterne veze je strategija van stranice koja bi trebala biti broj jedan na vašoj listi.

Postoji nekoliko vrsta linkova koje možete dobiti:

Prirodni ili zarađeni linkovi, u kojima urednički izdavači ili potrošači organski spominju vaš brend.
Izgrađene veze, koje zahtijevaju određeni napor na vašoj strani, kao što je dopiranje do izdavača za atribuciju ili spominjanje linkova.

Važno je koristiti strategije bijelog šešira (white hat) za dobivanje povratnih veza, jer metode poput preplavljivanja foruma i odjeljaka komentara s linkovima na vašu web stranicu mogu vas kazniti od strane Googlea. Za kreativne načine dobivanja povratnih veza, pogledajte ovaj vodič za strategiju povratnih veza.

Društveni mediji

Vjerovatno ste o društvenim medijima razmišljali kao o alatu za podizanje svijesti o brendu, više od SEO igre. Ali društveni mediji su sjajan način da steknete autoritet u domeni i povećate rangiranje na pretraživačima.

Kada dijelite sadržaj na društvenim mrežama i usmjeravate promet na svoju web stranicu, to pokazuje Google-u da dobivate promet iz različitih izvora i da morate imati zanimljiv sadržaj visokog kvaliteta.

Zbog toga je važno da svakodnevno angažujete svoju zajednicu na društvenim medijima i koristite je za distribuciju sadržaja. Veći angažman vjerovatno će rezultirati većim brojem dijeljenja, povratnih veza i klikova, što pomaže u izgradnji autoriteta domene.

Lokalni SEO

Lokalni SEO je strategija koja uključuje optimizaciju sajta za lokalne rezultate pretrage. Ovo se obično koristi za stalne kompanije ili one koje nude usluge u određenim lokacijama, kao što su frizerski saloni, kompanije za klimatizaciju ili supermarketi.

Da bi ovo funkcioniralo, morate slati signale tražilicama koje opslužuju potrošače u lokalnim sredinama. Kako to radiš? Evo nekoliko ključnih načina:

  1. Dodajte svoju kompaniju u lokalne i nacionalne poslovne direktorije, odnosno Google My Business.
  2. Potražite svoj unos na stranicama za recenzije, kao što su Trip Advisor i Yelp, i odgovorite na recenzije.
  3. Ohrabrite svoje klijente da ostavljaju pozitivne recenzije na mreži.
  4. Imajte konzistentne kontakt informacije na svim digitalnim platformama
  5. Za sveobuhvatan vodič o lokalnom SEO-u, pogledajte ovaj članak.

Off Page SEO važni faktori za izgradnju linkova

Tokom godina, Google i drugi pretraživači postali su stroži u tome koje radnje nagrađuju i kažnjavaju. Jednom kada su svi znali da je izgradnja linkova ključni faktor rangiranja, ljudi su koristili sve vrste strategija da dobiju povratne veze. Od objavljivanja njihovih linkova na forumima do plaćanja linkova.

Zatim su se tražilice opametile i počele kažnjavati upotrebu neetičkog ili neprirodnog postavljanja linkova. Danas, evo šta ćete htjeti uzeti u obzir kada razvijate svoju strategiju izgradnje linkova:

Broj referentnih domena – Što više domena usmjerava na vašu web stranicu, to vam je više glasova povjerenja, prema Google-u.
Jačina domene – Nije dovoljno imati puno referentnih domena, želite da vas referenciraju domeni s visokim skorom odnosno DA. Relevantnost – Link mora biti relevantan za vašu web lokaciju. Recimo da ste kompanija za proizvodnju igračaka za kućne ljubimce. Link iz Nacionalnog udruženja pasa više je relevantan od jednog od lifestyle blogera.
Anchor text – Konkretan tekst koji je povezan sa hipervezom i koji upućuje na vašu web stranicu trebao bi biti deskriptivan i relevantan.

Tehnički vs On Page vs Off Page SEO – U čemu je razlika?

Među faktorima rangiranja koji se koriste za procjenu web stranica, najčešće se pominju tehnički termini, On-Page i Off-Page SEO. Hajde da analiziramo svaki od ova tri faktora i shvatimo šta je SEO na stranici i van nje:

On-page SEO se odnosi na SEO strategije koje se koriste direktno na web stranici. Optimizirani sadržaj web stranice pomaže robotima tražilice koji skeniraju web stranice 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu kako bi shvatili koliko je sadržaj vaše web stranice koristan za korisnike i uporede ga sa konkurentskim web stranicama. Tekstualni sadržaj, fotografije, meta tagovi, linkovi — sve to spada u ovu kategoriju.


Off-Page SEO stranice pokriva sve SEO aktivnosti koje se odvijaju van granica web stranice. Izgradnja linkova je kralj SEO-a izvan stranice, plus postoje mnoge druge stvari koje možete učiniti van web stranice kako biste je bolje rangirali, kao što su dobri stari PR, marketing na društvenim mrežama, itd.

Tehnički SEO ima za cilj poboljšanje indeksiranja i indeksiranja stranice pomoću Google algoritama. To uključuje poboljšanje brzine, strukture, kanonilizacije URL-a i još mnogo toga.

Zašto je bitan Off Page SEO?

Off-Page SEO je izuzetno vrijedan jer govori tražilicama da je vaša web stranica važna za druge na webu. Svaki link koji primite djeluje kao potvrda iz drugog izvora da je vaša web stranica kvalitetna. To omogućuje vanjskim izvorima da djeluju kao izjednačenici za web-stranice koje imaju istu kvalitetu On-Page SEO, tako da tražilice znaju najbolje rangirati web-sajtove na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).

Na primjer, ako pogledamo dvije web stranice za vjenčanja sa sličnim sadržajem, koja bi stranica bila bolje rangirana? Ako web-sajtovi koriste slične strategije On-Page SEO, signali SEO-a izvan stranice mogu pomoći u određivanju koje je web-mjesto rangirano više u rezultatima pretraživanja.

Tražilice poput Googlea gledaju SEO faktore izvan stranice, poput broja i kvalitete povratnih veza na web stranice.

Ako jedna od web stranica za vjenčanje ima više povratnih poveznica iz renomiranih izvora, dok druga web stranica nije primila niti jedno spominjanje na mreži, stranica s više povratnih poveznica (i boljom internetskom reputacijom) vjerojatno će biti rangirana više. Koristeći brojne SEO faktore izvan stranice i na stranici, tražilice određuju koliko su stranice vrijedne za upite pretraživača i u skladu s tim vraćaju relevantne rezultate.

Samo zapamtite — stranica bez optimizacije izvan stranice je poput vjenčanja bez pozivnica.

Kako uraditi Off Page SEO na web sajtu

Sada kada smo ustanovili koliko je Off-Page SEO važan za uspjeh web stranice, možemo istražiti pojedinosti o tome kako poboljšati Off Page SEO.

Off Page SEO Link building – backlinkovi

Najpopularnija tehnika Off-Page SEO-a je backlinking, čiji je cilj generirati prirodne veze na vašu stranicu.

Natjerati moćne web stranice da se povežu natrag na vašu stranicu ima dvije glavne prednosti: privlačenje prometa na vaše web-mjesto i pomoć u određivanju vašeg ranga. Veze s uglednih web stranica iznimno su korisne za vašu web stranicu.

Ove se prednosti javljaju jer su poveznice primarni način kretanja internetom. Veze poboljšavaju iskustvo vaših korisnika. Pomoću poveznica vaši korisnici mogu jednostavno doći do drugih informacija koje smatraju relevantnima. Veze su također najjednostavniji način za mjerenje stručnosti, autoriteta i povjerenja web stranice. Zato Google uključuje veze kao dio faktora rangiranja pretraživanja.

Ali kako uvjeriti druge da se povežu s vama? Za početak možete isprobati bilo koju (ili sve) od sljedećih strategija optimizacije tražilice izvan stranice.

  • Stvorite kvalitetan sadržaj: Izrada visokokvalitetnih postova na blogu, infografika, videozapisa i još mnogo toga izvrsni su načini za privlačenje klikova i prirodnih poveznica na vaše web mjesto. Uglavnom, ako je zanimljivo, doći će.
  • Reach out: Obratite se novinarima i blogerima kao mogućim izvorima za svoje pisanje ili ih zamolite da ugoste nešto što ste stvorili, pruža vam buduće prilike da zaradite poveznice na svoju web stranicu.
  • Društvene mreže: Promicanje vašeg sadržaja na društvenim mrežama može mu pomoći da postane popularan. Objavite odgovarajući sadržaj, poput infografika, postova na blogovima i više, na kanalima društvenih medija.

Te visokokvalitetne veze reći će Googleu da ste zaslužili priznanje – da vaša stranica poznaje svoj materijal – i Google će vas rangirati više.

Kako biste bili sigurni da je vaša strategija Off-Page SEO uspješna, redovito provjeravajte povratne veze. Možete koristiti alate za analizu vaših i profila povratnih veza vaših konkurenata. Neki od naših omiljenih alata za povratne veze su:

Pisanje blogova

Ne postoji drugo mjesto na webu sa stalnim protokom dugotrajnog sadržaja osim blogova.

Na vašem blogu vaša publika može komentirati i dijeliti vaš sadržaj, što olakšava da budete zapaženi i počnete generirati prirodne veze i spominjanje robne marke. A s kontinuiranim objavama postat ćete iskusni vođa u svojoj industriji. Vaša će publika od vas prvo tražiti informacije o najnovijim ažuriranjima i trendovima, kao i vodiče s uputama i informativne članke.

Marketing na društvenim mrežama

Iako veze na društvene mreže ne utječu na rang, stranice društvenih medija i dalje su neka od najboljih mjesta na webu za podizanje svijesti o vašem brendu. Brendovi koji su snažno prisutni na društvenim mrežama osjećaju se otvorenima i pristupačnima, što je nešto što danas postaje sve važnije za tvrtke.

Ako brendu nije lako pristupiti, ne samo da djeluje abrazivno, nego i njezina pouzdanost dolazi u pitanje kada korisnici ne mogu lako pristupiti informacijama o njoj. Umjesto da se pojavljujete kao neki povučeni entitet, neka vaš brend izgleda kao prijateljska trgovina na uglu u susjedstvu.

To možete učiniti tako da ostanete aktivni na stranicama društvenih medija i pokrenete blog na kojem možete dopustiti svojoj publici da osjeti srce vašeg brenda.

Također, stvarajte sadržaj koji je relevantan i lak za čitanje te pozitivno i iskreno odgovarajte na komentare na svom blogu i stranicama društvenih medija. To će pomoći vašem brendu da se osjeća kao grupa ljudi umjesto kao robot.

Influencer marketing

Kako Off-Page SEO može utjecati na online mišljenja? Zbog naglaska na poveznicama kao metodi postizanja Off-Page SEO, mnogi ljudi pretpostavljaju da je generiranje veza cilj Off-Page SEO-a.

Pravi cilj Off-page SEO je, povećati rangiranje kako bi vas ljudi mogli pronaći, kontaktirati i kupovati od vas. SEO izvan stranice stvorit će pozitivan angažman s vašim brendom, bilo da se radi o poveznicama, recenzijama, društvenim medijima ili spominjanju brenda.

A budući da ne možete kontrolirati SEO izvan stranice na isti način na koji možete kontrolirati elemente svoje web-lokacije na stranici, SEO izvan stranice može se pretvoriti u frustrirajuću igru ​​čekanja u kojoj se jedino možete nadati odgovoru od svojih publika je pozitivna.

Ako je negativan, ponovno procijenite svoju SEO strategiju. Pogledajte što radi, prilagodite što ne.

Jedan od načina na koji se možete boriti protiv negativnih recenzija je:

  • Implementacija promjena koje će riješiti valjane nedoumice tih negativnih recenzija
  • Obratite se svojim kupcima, tražeći od njih recenziju nakon kupnje
  • Čineći ove dvije stvari, poboljšat ćete svoje proizvode i usluge i stvoriti više recenzija.

Obratite se i online influencerima. Ako netko poznati podrži vaš brend, povećat ćete povjerenje svoje publike kao nitko drugi.

Počnite optimizirati svoj Off Page SEO na stranici i izvan nje

Upamtite da dobra SEO strategija nije odabir između on-page SEO i off-page SEO. To bi bilo kao da pokušavate odlučiti hoćete li staviti gume ili motor u svoj automobil – potrebno vam je oboje da stignete gdje god želite.

Međutim, SEO najbolje funkcionira ako imate dobar SEO na stranici prije nego što potrošite previše vremena i truda (a da ne spominjemo novac) na izgradnju veza ili reklamiranje svoje web stranice na društvenim medijima.